КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

Президент України

Верховна Рада України

Урядовий портал

Закарпатська обласна державна адміністрація

Після проведеного контрольного заходу суб’єкт господарювання виплатив споживачу, чиї права були порушені, неустойку - Держпродспоживслужба Закарпатської області
Після проведеного контрольного заходу суб’єкт господарювання виплатив споживачу, чиї права були порушені, неустойку
Після проведеного контрольного заходу суб’єкт господарювання виплатив споживачу, чиї права були порушені, неустойку

До ГУ Держпродспоживслужби у Закарпатській області надійшло звернення одного з  місцевих жителів, чиї права як споживача були порушені.  Річ у тім, що краянин придбав свого часу ігрову приставку, яка протягом гарантійного терміну вийшла з ладу.

Тож споживач на законних підставах звернувся до суб’єкта господарювання з вимогою безоплатно усунути недоліки (здійснити гарантійний ремонт товару) і виплатити за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) неустойки в розмірі одного відсотка вартості товару. Однак його вимога так і залишилася незадоволеною.

На підставі  вказаного звернення фахівці Управління захисту споживачів ГУ ДПСС краю провели позаплановий захід державного нагляду (контролю), за результатами якого споживачу була виплачена неустойка в розмірі 3590,6 грн.

Випадки, коли недавно придбана електропобутова техніка виходить з ладу, трапляються досить часто.

Тож споживач повинен знати, які він має  права щодо проведення гарантійного ремонту?

Якщо вийшов з ладу новий мобільний телефон, то найкраще звернутися з вимогою про безоплатне усунення недоліків (гарантійний ремонт) до магазину, де придбаний товар.

Якщо магазин з якихось причин зачинений, то споживач може звернутися до сервісного центру, який повинен бути  вказаний у гарантійному талоні. Вимогу бажано викладати в письмовій формі, наприклад у вигляді претензії, додавши до неї копії чека та технічного паспорта або документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Претензія складається в довільній формі у двох примірниках, один з яких передається виконавцю, інший, з відміткою про її отримання та датою, залишається у споживача. Якщо претензію відмовляються прийняти, її слід відправити поштою рекомендованим листом, бажано з повідомленням про вручення – у такому випадку споживач знатиме, хто і коли отримав його претензію.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», виконавець повинен усунути недоліки товару протягом 14 днів з дати пред’явлення вимоги. Цей строк може бути збільшений лише за згодою сторін. Тому, якщо в квитанції про прийом товару в ремонт вказаний термін ремонту 30 днів, споживач має право не підписувати її і вимагати усунення недоліків у строк, що не перевищує 14 днів.

Законом України «Про захист прав споживачів» встановлено відповідальність виконавця за несвоєчасне усунення недоліків. Так, згідно зі ст. 8 вказаного Закону, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

На час ремонту споживач також має право вимагати в тимчасове користування товар аналогічної марки незалежно від моделі. Вимога подається у письмовій формі. Якщо цю вимогу проігнорували, споживачеві за це також  виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару за кожен день не видачі товару з підмінного фонду.

03.02.2021
© 2012-2021 Держпродспоживслужба Закарпатської області
Розробка та підтримка Yarega WebStudio