Державний контроль за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами на території Закарпатської області здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області.
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про рекламу» та Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 24.02.2020р. № 150, державний контроль за дотриманням законодавства про рекламу у сфері захисту прав споживачів реклами на території Закарпатської області здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області.
З метою уникнення порушень вимог законодавства про рекламу розповсюджувачами зовнішньої реклами повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Згідно пункту 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2012 р. № 1135 (далі – Правила) дозвіл на розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів (далі - дозвіл) - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі розпорядження голови облдержадміністрації, а на території Автономної Республіки Крим - розпорядження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, яким надається право на розміщення зовнішньої реклами протягом визначеного строку у певному місці.
Згідно пункту 17 Типових правил розміщення зовнішньої реклами поза межами населених пунктів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2012 р. № 1135, рекламні засоби маркуються шляхом нанесення на каркас найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.
Разом з тим, відповідно до п. 2 ст. 26 Закону України «Про рекламу» рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами зобов’язані на вимогу органів державної влади, на які покладено контроль за дотриманням законодавства про рекламу, надавати документи, усні чи письмові пояснення, відео та звукозаписи, а також іншу інформацію, необхідну для здійснення ними повноважень щодо контролю за рекламою.
За неподання, несвоєчасне подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдження реклами на розповсюджувачів реклами відповідно до ч. 6 ст. 27 Закону України «Про рекламу» накладається штраф у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.